Wat is PKU
Mijn PKU
Recepten
Leveranciers

Steun de patienten vereniging en word lid!
Ruim 80% van de patiĆ«nten wordt lid van de Nederlandse PKU vereniging. U ontvangt het PKU handboek met daarin de variatielijsten met eiwitgehaltes van de meest gebruikte produkten. Het lidmaatschap kost 25 euro per jaar.  Meld u aan als nieuw lid

De Nederlandse PKU Vereniging

De PKU vereniging is in 1988 opgericht door een aantal ouders van PKU-kindjes die elkaar destijds tegenkwamen in het ziekenhuis op het 'PKU-spreekuur'. In die tijd moest er nog heel veel gebeuren op het gebied van PKU. Als we dat vergelijken met de huidige tijd dan waren er veel minder eiwitarme producten, er was veel minder bekend over PKU. Dus het idee ontstond om gezamenlijk op te trekken. Zo is de vereniging ontstaan.

Inmiddels heeft de PKU vereniging ruim 450 leden. Daarnaast zijn er zo'n 100 donateurs die de vereniging (financieel) steunen. Het lidmaatschap van de vereniging bedraagt 25 euro per jaar. We werken vanuit drie hoofddoelstellingen: Lotgenotencontact, belangenbehartiging en voorlichting.

Jaarlijks verzorgen we een landelijke contactdag, we geven een kwartaalblad uit met veel nuttige informatie, de laatste ontwikkelingen en ervaringsverhalen.

Een folder van de vereniging waarin de doelen en activiteiten van de vereniging staan kunt u hier downloaden. Er is ook een Turkse versie van onze folder die u hier kunt downloaden.

De vereniging heeft de ANBI status.

Adresgegevens van de PKU vereniging:

Nederlandse PKU Vereniging

4000 AB Tiel