Home » Over PKU » Voorlichtingsmateriaal

Filmpje over PKU voor kinderen

Een filmpje dat gemaakt is voor kinderen om een voudig aan je vriendjes/vriendinnetjes/klasgenoten of andere mensen uit te leggen wat jij hebt.

Bekijk hier het filmpje: Wat heb ik?

Het PKU handboek

Het PKU Handboek is een prachtig naslagwerk voor iedereen die PKU heeft of een (klein)kind of familielid met PKU. Het PKU Handboek is samengesteld door de Nederlandse PKU vereniging met de dietisten van de Academische Ziekenhuisen (Modaz).

Download het PKU handboek via deze link

Spreekbeurt over PKU – basisschool

Veel kinderen met PKU geven hun eerste spreekbeurt op de basisschool over PKU. Via de link hieronder heb je een voorbeeld voor een presentatie. Die kan je zelf aanpassen zoals je zelf wilt.

Verder is het misschien leuk om iets uit te delen aan de klas. Bijvoorbeeld eiwitarme koekjes. Of laat je klasgenoten een slokje van je aminozuurpreparaat nemen.

Het grote PKU dieetspel

Verkrijgbaar bij de Nederlandse PKU vereniging. Het grote PKU dieetspel! Een leuk spel waarin je spelenderwijs leert omgaan met je dieet. Ook leuk om het te gebruiken na een spreekbeurt. om te testen of de kinderen (en de juf of meester) wel goed heeft begrepen wat je verteld hebt.

Bestellen? Stuur een mail naar info@pkuvereniging.nl.
Kosten bedragen 5 euro voor 1 kaartspel (incl. verzendkosten)

Onderstaand een aantal links naar website/blogs waar je meer informatie/ervaring kan vinden m.b.t. PKU. Deze websites zijn door de PKU vereniging niet gecontroleerd op juistheid. De links zijn door de leden van de vereniging (ervaringsdeskundigen) ingebracht als nuttige sites. Heb je zelf websites die je hier zou willen terugzien? Of zie je er links tussen die hier niet thuis horen, laat ons dan weten via een mail naar info@pkuvereniging.nl