Home » Voorraden eiwitarme producten bij leveranciers

Voorraden eiwitarme producten bij leveranciers

Is er voldoende voorraad PKU producten bij de leveranciers?

De Nederlandse PKU vereniging heeft bij de verschillende leveranciers navraag gedaan of er op dit moment (20 maart 2020) voldoende voorraad eiwitarme producten zijn. We leggen dezelfde vraag voor t.a.v. beschikbaarheid aminozuurpreparaten bij de fabrikanten Nutricia en Nestle/Vitaflo.

Sorgente:
Op 19 maart 2020 is de voorraad eiwitarme pasta bij Sorgente aangevuld. De bestelling was korte tijd niet mogelijk maar is inmiddels weer mogelijk. Sorgente geeft aan dat de voorraden extra in de gaten worden gehouden in deze tijd en dat ze proberen daar z.s.m. op te anticiperen.

Dieetook:
Dieetook heeft op dit moment genoeg voorraad eiwitarme producten. Er is deze week een extra bestelling in Duitsland gedaan. Men verwacht geen problemen v.w.b. levering.

Mediq:
Gisteren kregen we geen contact met Mediq, maar Mediq stuurde vandaag een algemene mail dat er voldoende producten zijn. Echter, dit ging over alle producten die Mediq levert voor alle klanten. Vandaag (20 maart 2020) heeft de vereniging nog even specifiek navraag gedaan naar PKU bij de contactpersoon van de vereniging.

De Nederlandse PKU vereniging heeft bij de 2 fabrikanten waarvan aminozuurpreparaten in Nederland worden gebruikt (Nutricia en Vitaflo) navraag gedaan of er op dit moment (20 maart 2020) voldoende voorraad aminzoourpreparaten zijn.

Nutricia:
Is vandaag niet bereikbaar om de informatie te delen, maar komt hier maandag a.s. op terug.

Vitaflo:
We worden verwezen naar een algemeen statement van het bedrijf waarin staat dat alles op dit moment normaal verloopt. Men houdt de ontwikkelingen in de gaten. De productie loopt nog door maar het is niet duidelijk waar de productie plaatsvindt. We hebben extra navraag gedaan om het statement concreter te maken. We hopen hier komende week concreter over te kunnen zijn.