Home » PKU vluchtelingen uit Oekraine

PKU vluchtelingen uit Oekraine

Het zal je gebeuren, je moet plotseling je huis verlaten omdat er oorlog is. Je vlucht…..wat neem je mee? Voor hoe lang ben je weg? Kom je nog terug? En voor een aantal gezinnen is er een extra zorg, namelijk: moet ik aminozurenpreparaten en eiwitarme producten meenemen………..?

PKU in een vreemd land
Gelukkig is er veel aandacht voor de problemen van de duizenden Oekrainers die naar Nederland komen. De specifieke groep van PKU-ers die op de vlucht zijn hebben het extra lastig. Wij weten hoe moeilijk het is om uit te leggen wat PKU is en wat het dieet inhoudt. Wij snappen hoe ellendig het is als je met je kind in een totaal vreemd land zit en je hebt geen idee hoe je aan je eiwitarm mee komt.

De actie
Daarom zijn wij een inzamelingsactie gestart. Help ons en doneer!
Wij steunen met jouw bijdrage de PKU-ers die vanuit Oekraine gevlucht zijn en hier in Nederland aankomen. We kopen voor hen de eerste eiwitarme producten zoals meel/eiwitarme pasta/eiwitarme rijst etc. Wij zorgen ervoor dat ze de eerste periode doorkomen.
Een eerste eiwitarm ‘noodpakket’ kost 50 euro.

Doe je mee? Steun de PKU-er die op de vlucht is. Elk bedrag is welkom.
Maak je bijdrage over op rekening: NL22 RABO 0383 7562 00
Belangrijk: zet in de omschrijving ‘PKU Oekraine’. Al het opgehaalde geld gaat 100% naar PKU-ers die gevlucht zijn.

De PKU vereniging heeft bij de belastingdienst de ANBI status. Dat betekent dat je al je giften die je voor deze actie doet, kunt aftrekken van de belasting.

Vragen? mail naar info@pkuvereniging.nl

Update 23 maart 2022:
De teller staat nu al op 6.574,50 euro!! Dank jullie wel.

Are you a refugee from Ukraine and you want help? Click here for more information how we can help you.
Якщо ви з України та маєте ФКУ чи ваша дитина має ФКУ,  натисніть тут

HELP DE PKU-ER UIT OEKRAINE !!!
NL22 RABO 0383 7562 00

Alvast bedankt